wtorek, 2 lipca 2013

Magiczne ciasto

Na przepis natrafiłam tutaj. Magia? Jaka magia? Nie bardzo mogłam uwierzyć, że z jednolitego ciasta (tak ma marginesie dość rzadkiego) upiecze się ciasto trójwarstwowe. Postanowiłam spróbować i okazuje się, że to jednak jest magiczne ciasto. Po wyjęciu z piekarnika otrzymujemy ciasto w podziałem na warstwy: biszkopt, masę, która przypomina budyń oraz zwarty spód. Przepis wart wypróbowania. 



Składniki 


  • 6 jajek
  • 230 g cukru 
  • półtorej łyżki wody 
  • 190 g masła 
  • 180 g mąki 
  • 700 ml mleka
  • 6 kropel octu 
  • odrobina aromatu waniliowego 

Wykonanie


Białka wraz z dodatkiem octu ubijamy na sztywną pianę. Masło rozpuszczamy w garnuszku, studzimy. Żółtka ucieramy z cukrem oraz wodą. Następnie dodajemy przestudzone masło, przesianą mąkę oraz ciepłe mleko. Wszystko dokładnie mieszamy. Dodajemy odrobinę aromatu waniliowego. Masę delikatnie łączymy z ubitą pianą. 

Totrownicę o średnicy 28 centymetrów wykładamy papierem do pieczenia, wylewamy ciasto. Pieczemy je w piekarniku rozgrzanym do temperatury 170 stopni około godzinę. 




Smacznego :) 

2 komentarze :

  1. wow, aż trudno uwierzyć, że faktycznie się takie zrobi:) zdecydowanie dopisuję do listy na te wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaś mnie, muszę spróbować. :D

    OdpowiedzUsuń