czwartek, 1 sierpnia 2013

Kotleciki z wędzoną makrelą

Po małej przerwie wracam na bloga. Przygotowałam już kilka wpisów. A dziś chcę wam zaproponować kotleciki z wędzonej makreli oraz ziemniaków. Muszę przyznać, że smak tego dania bardzo mnie zaskoczył. Nie spodziewałam się, że z tak prostych składników może wyjść tak cudowne, zaskakujące danie. 



Składniki 

  • 250g wędzonej makreli 
  • 500 g ziemniaków 
  • 2 jajka
  • pęczek natki pietruszki 
  • olej 
  • bułka tarta (do panierki + 3 łyżki)
  • sól
  • pieprz 

Wykonanie (8 sztuk)


Ziemniaki obieramy, gotujemy. Ostudzone ziemniaki mielimy w maszynce do mielenia. Makrele obieramy, dzielimy na małe kawałki, dodajemy do ziemniaków. Następnie dodajemy jajko, 3 łyżki bułki tartej, posiekaną natkę pietruszki, sól oraz pieprz. Wyrabiamy wszystko na gładką masę. Formujamy kotleciki. Następnie obtaczamy je w jajku oraz bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym oleju. Podajemy z ulubioną surówką. 



Was zapraszam do wypróbowania przepisu, a ja spędzam popołudnie z prezentem, który dostałam od narzeczonego na imininy. Poszukuję inspiracji. A muszę przyznać, ze przepisy są wspaniałe. 






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz