środa, 29 maja 2013

Łosoś w sosie pomarańczowym

Szukałam pomysłu na  niedzielny obiad. Wiedziałam, że ma to być łosoś, jednak nie miałam pomysłu jak go podać. W poszukiwaniu nowych smaków pokusiłam się na łososia w sosie pomarańczowym. Obawiałam się co z tego wyjdzie, jednak takie połączenie okazało się strzałem w dziesiątkę.


Składniki


  • 4 kawałki łososia (najlepiej ze skórą)
  • kilka gałązek świeżego tymianku oraz oregano
  • pół łyżeczki ulubionej przyprawy do ryb
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 2 pomarańcze
  • odrobina soli

 

Wykonanie

Zaczynamy od wykonania marynaty. W miseczce mieszamy oliwę z oliwek, drobno posiekane zioła, przyprawę do ryb oraz sól. Kawałki łososia układamy na folii aluminiowej, każdy smarujemy marynatą za pomocą pędzelka. Rybę zawijamy w folię, pieczemy w pierniku rozgrzanym do 200 stopni około pół godziny.

Sos. Z półtorej pomarańczy wyciskamy sok. Pozostałą połowę pomarańczy obieramy ze skórki (razem z białą warstwą). Następnie obrany owoc kroimy na 5-6 kawałków. Część skórki z pomarańczy cienko kroimy. Sok podgrzewamy do momentu, aż lekko zgęstniej, następnie wkładamy do niego kawałki pomarańczy oraz pokrojoną skórkę. Chwilę podgrzewamy.

Rybę polewamy gotowym sosem. Podajemy ze świeżymi warzywami.



 Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz